Alternatif Bakım Merkezi Türkiye Oldu

Türk Silahlı Kuvvetlerinin taktik ve ulaştırma kabiliyetlerini artıran ve "Koca Yusuf" olarak tanınan A400M nakliye uçaklarının bakımı,

Tarih:
  • Google
  • Pinterest
#

Türk Silahlı Kuvvetlerinin taktik ve ulaştırma kabiliyetlerini artıran ve "Koca Yusuf" olarak tanınan A400M nakliye uçaklarının bakımı, Airbus dışında dünyada yalnızca Türkiye'de yapılmaya başlandı. Airbus tarafından 6 ayda uygulanan hafif bakımları Kayseri 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü'nde 3 ayda tamamlanıyor.

Türkiye'nin üretim ortağı bulunduğu "yeni kuşak nakliye uçağı" A400M'lerin hafif ve ağır bakımlarının yapıldığı Kayseri'de, "retrofit" adı verdiği versiyon yükseltme işlemi de gerçekleştirilecek.

AİRBUS'TAN SONRA DÜNYADA TEK

Türk Silahlı Kuvvetlerinin taktik ve ulaştırma kabiliyetlerini artıran ve "Koca Yusuf" olarak tanınan A400M uçaklarının hafif ve ağır bakımları, Airbus tesisleri dışında yalnızca Kayseri 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde gerçekleştiriliyor. 

Kayseri 12. Hava Ulaştırma Üs Komutanlığı'nda konuşlandırılan ve Hava Kuvvetleri'nin gücüne güç katan "uçan kale"lerin bakımlarını yapabilme kabiliyetine sahip olan fabrika, sene sonu itibariyle retrofit (bakım-tamir-iyileştirme) işlemini de hem Türkiye envanterindeki hem de dünyadaki başka A400M'lere tekrar Airbus dışında uygulayabilen tek ülke olacak.

EKONOMİYE CİDDİ KATKI SAĞLAYACAK

Türk mühendislerinin dizayn ve imalatına katıldığı ilk uluslararası uçak projesi olan A400M'lerin hafif ve ağır bakımlarının yanısıra retrofit işlemlerinin de Kayseri 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde uygulanacak olmasının hem ülkenin dünya havacılık bakım tamir sektöründe tanınırlığının artırmasına hem de ülke ekonomisine çok ciddi katkı sağlaması bekleniyor.

YAKIT İKMALİ YAPMADAN TÜRKİYE'DEN ABD'YE UÇABİLİYOR

2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde vazifeli A400M Retrofit Proje Subayı Hava Mühendis Üsteğmen İsmail Barış Sağlam, AA muhabirine, A400M'nin Türkiye'nin ilk stratejik nakliye uçağı bulunduğunu ifade etti. Türkiye envanterinde 9 adet A400M bulunduğunu anımsatan Sağlam, "A400M, şu an envanterimizde olan CN235, C160 ve C130 gibi ulaştırma uçaklarından daha kabiliyetli, daha çok yük taşıyabilen, daha uzun menzile gidebilen uçaklardır. Bu uçaklar helikopter ve tank taşıyabilir. Yüksüz olarak Türkiye’den ABD'ye kadar yakıt ikmali yapmadan uçuşunu yapabilir." şeklinde konuştu.

6 AYDA YAPILAN BAKIMLAR 3 AYDA YAPILIYOR

"Bu uçak Türkiye de dahil olmak üzere 8 ülkede vazife almaktadır. Türkiye bu projede toplam 10 uçağı tedarik etmiş bulunmaktadır. Bugüne kadar 9 uçak envanterimize girmiş, 10. uçağın ise 2022 senesinde envanterimize girmesi planlanmaktadır. Bu 9 uçağın yalnızca tedarik edilmesi değil, bakım ve idame işletmeleri de bizler, yani 2. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Kayseri 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde envanterimizde olan 9 uçağın, CL yani hafif bakımları, CH ağır bakımları yapılmaktadır. 

Şu an burada gördüğünüz C2L bakımı yani bu uçağın hafif bakımıdır. Bu uçaktan evvel bir adet uçağın Airbus üretici firma haricinde ilk defa ağır bakımı da yapılmıştır. Bu, Airbus haricinde ilk defa uygulanan ağır bakımdır. Airbus tarafından 6 ayda uygulanan hafif bakımları Kayseri 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü tarafından 3 ayda tamamlanmıştır. 

"AİRBUS DIŞINDA SADECE BİZ UYGULAMAKTAYIZ"

2. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğünde bu güne kadar 6 adet A400M'nin bakımının yapıldığını açıklayan Sağlam, uçakların bakım sürelerinin kısaldığını dile getirdi.

Sağlam, bakımların Türkiye'de daha ekonomik yapılmasının sağlandığını vurgulayarak, şu şekilde devam etti:

"Aynı zamanda 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü, retrofit yani uçağın ilk envantere girdikten bugüne kadar kullanıcı geri dönüşlerinin ve tasarım değişikliklerinin yer aldığı bir paketin uçağa uygulanması planlanmaktadır. Retrofit diye tanımladığımız bu uygulamaları Kayseri 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü tarafından Airbus dışında yalnızca biz uygulamaktayız. 2020 senesi sonucunda bu proje başlayacak. Bu aşamada tesis yeterlilikleri, nitelik gereklilikleri sağlanmaktadır. Faz 1 diye tanımladığımız bu gerekliliklerin sağlanması ardından Faz 2'ye yani uçağın bakımına geçeceğiz. Uçağın bakımı tamamlandıktan sonra başka ülke uçaklarının da burada bakımları yapılması planlanmaktadır. Sadece Türkiye'nin uçakları değil başka ülke uçaklarının bakımları da tesislerimizde 2. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü tarafından yapılacaktır."




HABER YORUMLARI
600


Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.



Foto Galeri
Video Galeri