FLÖRT İÇGÜDÜSEL OLARAK DOĞURMAYI EMREDER..

"Lakin devletin “çocuk yapın” ısrarlı önermesi muhalifler tarafından tiiiye alınsa da çocuk sahibi olmak bazı kadınlar için hala bir mucize.."

Tarih:

  • Google
  • Pinterest

Günümüzde toplumsal farkındalarla anneliğe yüklenen anlam şekil değiştirdi evet..

Ben de oldum olası şu anneliğe atfedilen kutsallığa hep itiraz ettim..

Lakin devletin “çocuk yapın” ısrarlı önermesi muhalifler tarafından tiiiye alınsa da çocuk sahibi olmak bazı kadınlar için hala bir mucize..
Ve bu muciye varabilmek için türlü türlü tedaviler yollar denenirken,  evlenememiş kadınlarımızın sırf devlet düşmanlığı olsun diye “anne olmayı tercih etmiyorum” diye muhalefet yapanların samimiyetsizliği sıktı ayrıca..

Bu ev turşularının anne olanlara negatif algı beslemesi de bizim sorunumuz değil..

Tıbbi olarak sorun yoksa her kadın anne olmayı ister zaten kadının flört amacı erkeğin gibi ihtiyaç karşılama değil, nihai son olan üremeyle ilintilidir hatta duygusal tatminden bile önce gelir “çoğalmak ve neslini sürdürme güdüsü“ dür.. Tabi uzmanlar bunu daha iyi açıklar..

Özetle; anne olmayı reddeden kadın yoktur, gereksiz kaprisleriyle erkek arkadaşını evliliğe ikna edememiş kadın vardı. Kimse martaval okumasın, biz de bu hüzünlü yollardan geçip, travmatik hikayelerden gözyaşlarımızı silip bu cümleleri buraya yazdık..

Neyse..
Gelelim “anneler günü”  ZORLAMA reklamlarına ..

Markaların Anneler Günü’nü kutlayan reklam filmleri her yıl olduğu gibi bu yıl da esprili veya duygulu yönleri ile sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekti. 

Bunların başında en çok konuşulan Denizbank’ın “anne kredisi” reklamı..


Denizbank’ın reklamını izlemedim fakat izlemiş kadar oldum çünkü sosyal medya kullanıcıları filmin ne kadar “kötü” olduğundan dem vurmuş, demişler ki; “şimdiye kadar seyrettiğimiz en kötü reklamlardan biri. Saygısızlığı bu şekilde normalleştiremezsiniz ve annenin davranışını çocuğuna kredisi olarak göremezsiniz.”

Şaşırdım çünkü bundan önce Denizbank, reklam sektörünün en önemli yarışması Kristal Elma'da Reklam Metni Özel Ödülü'ne layık görülmüştü..
Ajansını mı değiştirdi artık ne olduysa..!

Ve merak ettim fakat reklamın linklerine bile ulaşamadım..

Sanırım içeriği şöyle;
“bizi her koşulda sevdiğini bildiğimiz annelerimizin, hata da yapsak, kırıcı da olsak bize verdikleri kredi tükenmiyor” içgörüsünden yola çıkıyor reklam.

Günün sonunda “DenizBank’ın veremediği tek kredi annelerimizin bize olan kredisi” mesajı verilerek Anneler Günü kutlanmak istenmiş iyi niyetle ama çok “avam” olmuş hakikaten böyle ise..

 

FİLİZ AKGÜN / CAFESİYASET 

flzadm@hotmail.com

  

 




HABER YORUMLARI
600


Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.



Foto Galeri
Video Galeri