Gezi Parkı eylemlerinde medyaya reklam şantajı

Gezi Parkı eylemlerinin medyaya yeteri kadar yansımaması konusunda eleştiriler gelirken Uluslararası reklam planlama ajanslarının Türkiye temsilcileri, Taksim olayları başlar başlamaz gazete ve televizyonlara verdikleri ilanları durdurması da tepki çekti.

Tarih:
  • Google
  • Pinterest
#
Uluslararası reklam planlama ajanslarının Türkiye temsilcileri, Taksim olayları başlar başlamaz gazete ve televizyonlara verdikleri ilanları durdurdu. Ajanslar, 'Eylemler imajımızı zedeler' gerekçesini öne sürerken iptaller siyasi operasyon görüntüsü verdi.
 
Taksim Gezi Parkı olayları sırasında sosyal medyada hükümet karşıtı gruplar tarafından hedef gösterilen gazete ve televizyonlar, bir yandan uluslararası reklam kuruluşlarının Taksim olaylarını destekleyici yayın yapmaları için reklam şantajıyla karşı karşıya kaldı.
 
İMAJ BAHANESİYLE
 
Mindshareworld, Maxus, Mec, Mediacom, O.M.D, Carat, Vizeum, Starcom, Mediawest ve Universal Mccann gibi uluslararası reklam ajanslarının Türkiye temsilcilikleri, reklam planlamasını yürüttükleri Beko, Aygaz, Ford, Koçtaş, Arçelik, İklimSa, Lassa, Carrefoursa, Vodafone, Algida, Unilever, Visa, Ikea, Pegasus, Finansbank ve ING Bank'ın hafta sonu yayınlanacak milyonlarca liralık reklamlarını 'imaj' bahanesiyle kesti. Ajanslar, önümüzdeki dönemlerdeki anlaşmalarını da gözden geçirecekleri imasında bulundu.
 
Başbakan Erdoğan da bu baskıya dikkat çekerek, reklam verenlerin aracı kurumları aradan çıkarmasını istedi. Yerli ajanslar ise gösterilerin reklam politikalarını etkileyecek çapta olmadığını söyleyerek rutin uygulamalarını sürdürdü.
 
15-20 İPTAL BİRDEN
 
Toplumsal hassasiyetlerin tavan yaptığı altı günlük süreçte toplu reklam iptallerinin geldiğini belirten televizyon ve medya kuruluşlarının reklam yöneticileri şu ifadeleri kullandı: 'Bu tip olağanüstü hallerde reklam iptalleri mutlaka olur. Ancak hiçbir zaman bu denli yansıması olmamıştı. Daha önceki olaylarda 1-2 reklam iptalleriyle karşılaşırken 15-20 iptal birden geldi. Reyhanlı gibi çok daha sıkıntılı durumlarda bile benzer hassasiyete rastlamadık.'
 
Amaç medyayı baskı altına almak
 
Uluslararası reklam ajanslarının reklam gelirlerini keserek basını baskı altına almaya çalışmasının altında ise alkol lobisinin olduğu belirtiliyor. Alkolle ilgili olarak TBMM'de kabul edilen düzenlemenin alkol ilanlarını engelleyecek olmasının alkollü içeceklerle ilgili reklam pastasını elinde bulunduran ajanslar ile reklam gelirini kaybetmek istemeyen medya kuruluşlarını oldukça endişelendirdiği kaydediliyor. Ajansların Türkiye'deki sorumlu genel müdürleri özel görüşmelerde kaybedecekleri geliri itiraf ederken, konuyla ilgili ciddi lobi çalışmalarının yapıldığı vurgulanıyor. Yasanın önümüzdeki günlerde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından onaylanacak olması da Taksim'deki olayların desteklenmesinin altındaki en önemli sebeplerden biri olarak gösteriliyor.
 
 
 



HABER YORUMLARI
600


Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

ferhat

valide sultan camisi içinde elinde biralarla gezenler elinde sıgaralarla çıplak uzanan ve orayı kirletenler bunu bu ülkeye işgal orduları bile yapmadı.biz bu mabetler için ölmeye hazırız biz sokaga insanlığımızdan edebimizden çıkmıyoruz



Foto Galeri
Video Galeri