Kredi kartı aidatını geri alıyoruz mesajları

Teknolojinin gelişmesi, özellikle cep telefonu ve internet kullanımın artması, bilgiye erişim ve bilgiyi kullanma açısından hayatımızı kolaylaştırken, bazıları için de para kazanma yöntemi haline gelmektedir.

Tarih:

  • Google
  • Pinterest
“Kredi kartı aidatlarınızı geri alıyoruz” şeklinde gönderilen ve avukatlara, avukatlık bürolarına yönlendiren sms mesajlarını bunlara örnek olarak verebiliriz. Ülkemizde milyonlarca kredi kartı sahibi ve kullanıcısı olduğunu düşündüğümüzde,bu tür mesajların önemli bir kesimin dikkatini çekmesi kaçınılmazdır. Bu açıdan, kredi kartlarından aidat alınmasını ve cep telefonlarımıza gönderilen istenmeyen sms konularını irdelemekte yarar bulunmaktadır.
BANKALAR KREDİ KARTI AİDATI (ÜCRETİ) ALABİLİR Mİ?
Kredi kartlarından alınan yıllık aidat ücretleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a istinaden, 03 Ekim 2014 tarihinde BDDK tarafından yayımlanan “ FİNANSAL TÜKETİCİLERDEN ALINACAK ÜCRETLERE İLİŞKİN YÖNETMELİK” hükümleri gereğince, bankalar tarafından kredi kartı sahiplerinden alınabilir hale gelmiştir. Bankalar tarafından kart aidatının alınabilir olması, bankalara sınırsız bir yetki vermemektedir. Kredi kartlarından kart aidatı alınabilmesi için,
1-Öncelikle kredi kartının kullanılıyor olması,
2-Kredi kartının 180 gün hareketsiz kalmaması,
3-Alınacak kart aidatı ücretinin makul bir ücret olması,
4-Kart sahibinin onayının alınması,
gerekmektedir.
BANKALAR AİDATSIZ KREDİ KARTI VERMEK ZORUNDADIR
Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri gereğince, bankalar, kart müşterisinin talep etmesi halinde, normal kredi kartının sahip olduğu limit özelliklerine sahip aidatsız kredi kartını müşterisine vermek zorundadır. Bu açıdan, kart aidatı ödemek istemeyen tüketiciler, bankalarından aidatsız kredi kartı isteyebilirler. 
GÖNDERİLEN SMS MESAJLARINA İTİBAR ETMEYİN
Kart aidatlarının geri alınabileceğine ilişkin gönderilen sms mesajlarına ve bu mesajların yönlendirdiği linklere itibar etmemeliyiz. Söz konusu, linklerin açılması halinde, yüksek tutarlı cep telefonu faturaları ile karşılaşabilir, kötü niyetli kişiler tarafından dolandırılabilirsiniz. İstenmeyen sms gönderilmesi halinde, sms gönderen numara ya da kişi/firmalar Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne şikayet edilerek, haklarında cezai yaptırımlar uygulanmalıdır. 
TÜKETİCİ DERNEKLERİ YA DA TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE MÜRACAAT EDİLMELİDİR
Tüketiciler, sahip oldukları yasal haklar konusunda, tüketici derneklerine kolaylıkla ulaşabilir, buralardan bilgi alabilirler. Ayrıca, maddi zararlarının tazmini konusunda, bizzat giderek ya da e-tüketici üzerinden Tüketici Hakem Heyetlerine bireysel olarak müracaat ederek, zararlarının tazminini isteyebilirler. 
Unutulmamalıdır ki, istenmeyen sms’ler, istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle, iznimiz dışında, bilmediğimiz kişi ya da firmalar tarafından cep telefonlarımıza gönderilen her sms’e itibar etmemeliyiz. Bilmediğimiz, güvenilirliğinden emin olmadığımız linkleri, uygulamaları açmamalıyız. Saygı ve sevgilerimle. 
LEVENT KÜÇÜK / CAFESİYASET
TÜDER GENEL BAŞKANI



HABER YORUMLARI
600


Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.



Foto Galeri
Video Galeri