Yayın tarihi belli oldu

Türkiye’nin ilk taarruzi insansız hava aracı olan Bayraktar AKINCI TİHA’nın geliştirme aşamalarının aylarca görüntülendiği “AKINCI” Belgeseli, Ramazan Bayramı’nın ilk günü olan 24 Mayıs 2020 pazar günü, saat 20.23’de Baykar’ın YouTube kanalında yayınlanacak.

Tarih:
  • Google
  • Pinterest
#

Türkiye’nin ilk taarruzi insansız hava aracı olan Bayraktar AKINCI TİHA’nın geliştirme aşamalarının aylarca görüntülendiği “AKINCI” Belgeseli, Ramazan Bayramı’nın ilk günü olan 24 Mayıs 2020 pazar günü, saat 20.23’de Baykar’ın YouTube kanalında yayınlanacak.

Türkiye’nin savunma sanayiinde kritik bir eşiği daha aşmasına sebep olacak mühim projelerden biri olan Bayraktar AKINCI TİHA’nın (Taarruzi İnsansız Hava Aracı) geliştirme çalışmaları bir belgesele husus oldu.

Türkiye’nin taarruzi sınıftaki ilk insansız hava aracı olan ve Baykar tarafından tasarlanan Bayraktar AKINCI’nın geliştirme aşamaları “AKINCI” adı verdiği belgesel ile ilk kez gözler önüne serilecek.

BAYKAR’IN YOUTUBE SAYFASINDA YAYINLANACAK

Belgeseli tanıtan iki fragmanı Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, sosyal medya hesabından yayınladı. Bayraktar AKINCI TİHA’nın kritik üretim safhaları ve geliştirme çalışmalarının anlatıldığı belgesel, Ramazan Bayramı’nın ilk günü olan 24 Mayıs 2020 pazar günü, saat 20.23’de Baykar’a ait olan ‘Baykar Tecnologies’ adlı YouTube kanalında ilk kez yayınlanacak.

ÇEKİMLER 6 AY SÜRDÜ

Yönetmenliğini Altuğ Gültan ve Burak Aksoy’un yaptığı belgesel için İstanbul’da tespit edilen Baykar Milli S/İHA Ar-Ge ve Üretim Tesisleri ile Bayraktar AKINCI TİHA’nın test faaliyetlerinin yürütüldüğü Çorlu Hava Meydan Komutanlığı’nda aylarca süren çekimler yapıldı. Şubat 2019’da başlayan belgesel projesi aşağı yukarı 15 ayda tamamlandı. Belgesel, Bayraktar AKINCI’nın ilk uçuşunu gerçekleştirdiği 6 Aralık 2019’a kadar olan zorlu ve yoğun çalışma döneminin yaşandığı son 6 aylık süreci mercek altına alıyor.

BAYRAKTAR VE MÜHENDİSLER ANLATIYOR

Belgeselde Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar ve mühendislik birimlerinin liderleri kendileriyle yapılan röportajlarda oluşturulan çalışmaları anlatıyor. Belgeselle beraber  Türkiye’de ilk kez yüksek teknolojiye sahip bir hava aracının geliştirilme süreci izleyicilerle buluşmuş olacak.

İKİ AKINCI UÇACAK

Bayraktar AKINCI’nın ilk prototipi olan PT-1 ikinci uçuşunu ise 10 Ocak 2020’de Sistem Doğrulama Testi çerçevesinde gerçekleştirdi. Geçtiğimiz zamanlarda entegrasyonu tamamlanan ve PT-2 olarak adlandırılan ikinci Bayraktar AKINCI da test faaliyetlerinin sürdüğü Çorlu Hava Meydan Komutanlığı’na gönderildi. Bayraktar AKINCI TİHA’nın hava ve yer testleri bundan sonra iki prototiple beraber yürütülecek.

TÜRKİYE DÜNYADAKİ 3 ÜLKEDEN BİRİ OLACAK

Baykar’ın insansız hava aracı geliştirmedeki deneyim ve teknolojisiyle tasarlanan Bayraktar AKINCI TİHA, Türkiye’yi dünyada bu sınıfta insansız hava aracı geliştiren ilk 3 ülkeden biri yapacak. 24 saat havada kalabilen ve 40 bin feet servis tavanına sahip olan Bayraktar AKINCI, 400 kilogram dâhili ve 950 kilogram harici olmak üzere toplam 1.350 kilogram yararlı yük taşıma kapasitesiyle ön plana çıkıyor. 5.500 kilogram kalkış ağırlığı tespit edilen Bayraktar AKINCI TİHA, 2 adet 450 HP gücünde turboprop motor ile gökyüzüne yükseliyor. Bayraktar AKINCI TİHA aynı vakitte 2x750 HP ve TEI tarafından yerli imkanlarla tasarlanan 2x240 HP güç yapan motorlar amacıyla da değişik konfigürasyonlarla da uçabilecek şekilde tasarlandı.

HAVA-HAVA GÖREVİ YAPACAK

Kendine özgü bükümlü kanat yapısıyla 20 metre kanat açıklığına sahip olan hava aracı platformu tam otomatik uçuş denetim ve 3 yedekli oto pilot sistemi sayesinde yüksek uçuş güvenliği de sağlayacak. Faydalı yük kapasitesi sayesinde taşıyacağı milli mühimmatlarla vazife icra edebilecek olan Bayraktar AKINCI, SOM seyir füzesi gibi stratejik hedefler için tasarlanan milli mühimmatları da atabilme becerisiyle büyük bir güç çarpanı olacak. Burun kısmında bulunacak yerli üretim AESA radarı ile yüksek durumsal farkındalığa sahip olacak olan Bayraktar AKINCI, kanat altında taşıyacağı TÜBİTAK SAGE tarafından milli olarak tasarlanan Gökdoğan ve Bozdoğan hava-hava mühimmatları ile harekât icra edebilecek. EO/IR kamera, AESA radarı, Görüş Hattı Ötesi (uydu) haberleşme ve elektronik destek sistemleri gibi kritik yükler taşıyacak olan hava aracı gelişmiş yapay zekâ özelliklerine de sahip olacak.

YAPAY ZEKÂ İLE UÇACAK

Bünyesinde bulunduracağı 6 adet yapay zekâ bilgisayarı aracılığı ile sensörlerden ve uçak üstünde belirleme edilen kameralardan aldığı verileri kaydederek bilgi toplayabilecek. Hiçbir dış sensöre ya da Küresel Konumlama Sistemine (GPS) gereksinim duymadan hava aracının yatış, dikilme ve yönelme açılarını belirleme edebilecek olan bu yapay zekâ sistemi, aynı zamanda coğrafi bilgileri kullanılarak bölgesel farkındalık sağlayacak. Gelişmiş yapay zekâ sistemi elde ettiği bilgileri işleyerek karar verme özelliğine sahip olacak. İnsan gözüyle belirleme edilemeyen kara hedeflerini belirleme edebilecek olan bu yapay zekâ sistemi Bayraktar AKINCI’nın daha etkin kullanımını sağlayacak.

RADAR KABİLİYETİYLE LİDER OLACAK

Yerli olarak tasarlanan AESA radar ile yüksek durumsal farkındalık ile vazife icra edebilecek olan Bayraktar AKINCI TİHA, Sentetik Açıklıklı Radar ile elektro optik sistemlerin görüntü almakta zorlandığı kötü hava koşullarında dahi görüntü alarak kullanıcıya aktarabilecek. Meteoroloji radarı ve çok hedefli hava radarını içeriğinde barındıracak olan hava aracı platformu, bu kabiliyetleriyle sınıfında lider olacak.




HABER YORUMLARI
600


Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.



Foto Galeri
Video Galeri