YIL SONU YAKLAŞIYOR, PUANLARINIZI KONTROL EDİYOR MUSUNUZ?

"Bilinçli birer tüketici olarak, aylık gelirimize, aile bütçemize uygun, ihtiyacımız olan ürünleri satın almak hepimizin önceliğidir."

Tarih:

  • Google
  • Pinterest

Geçtiğimiz günlerde bir hava yolu şirketimizden gönderilen sms mesajında, birikmiş uçuş millerimin bir kısmının 31.12.2018 tarihi itibariyle geçerliliğini yitireceği bildiriliyordu.

Önceki yıllarda benzer mesajları bazı bankalar göndermiş, kredi kartlarında biriken para puanların yıl sonuna kadar kullanılması gerektiği bildirilmişti. Konunun kamuoyu gündemine taşınması sonrası bazı bankalar aksine açıklama yaparak, para puanların sonraki yıllara devredeceği duyurulmuştu.

Günümüzde, artan ticari rekabet ile birlikte müşteri memnuniyeti ve müşteri aidiyeti her geçen gün daha önemli hale gelmektedir. Bu kapsamda firmalar, müşterilerine çeşitli “Mağaza kartları” vermekte, bu kartların kullanımını teşvik etmek ve müşteri bağlılığını sürdürmek amacıyla, bu kartlar kullanıldıkça (Harcama yapıldıkça) para puanlar yüklenmekte, çeşitli ödüller vaat edilmektedir. Örneğin, hava yolu şirketleri uçuş milleri, bankalar kredi kartlarına para puanlar, akaryakıt şirketleri para puanlar vermektedir. Bu uygulama, firmaların kendi satış politikaları ve müşteri memnuniyeti anlayışları çerçevesinde gerçekleşmektedir.

Yaklaşan yıl sonu nedeniyle konuyu kamuoyu gündemine taşıyıp, tüketicilerimizi bilgilendirmenin yararlı olacağını düşünüyorum.

BANKA VE FİRMALAR MÜŞTERİLERİNİ BİLGİLENDİRMELİDİR…

Günümüzde internet ve akıllı telefon kullanımı ile birlikte, elektronik iletişim ve elektronik iletiler (e-posta, sms mesajları gibi) günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Reklam amaçlı elektronik ticari iletileri kısıtlamak, ileti gönderirken karşı tarafın onayının alınmasını sağlamak amacıyla “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun” ve ilgili yönetmelikler ülkemizde yürürlüktedir. Banka ve firmalar, müşterilerinin onayını alarak, çok sayıda elektronik ileti gönderebilmektedir.

Bankalar başta olmak üzere, kredi kartı, mağaza kartı, alışveriş kartı veren tüm firmalar, müşterilerini süresinde bilgilendirerek, yıl içerisinde biriken para puanların tutarı ile bu puanların kullanım süreleri konusunda bilgilendirme yapmalıdır.  Bilgilendirme yapılırken, kamuoyunun geniş kesimine ulaşmayı sağlayacak iletişim kanalları seçilmelidir. Özellikle, yıl içinde biriken para puanların sonraki yıllara devredip-devretmeyeceği konusu açıklıkla bildirilmelidir.

TÜKETİCİLERİMİZ NE YAPMALI?

Hepimiz cebimizde birden fazla kredi kartı ve mağaza kartı taşıyoruz. Vatandaş olarak, bu kartları üreten firmaların bizlere sağladığı avantajlardan yararlanmak, en doğal hakkımızdır. Bu amaçla, öncelikle bu kartlarda biriken puanlarımızı kontrol etmeli, puanlarımızı öğrenmeliyiz. Bankalar ve bazı firmalar, her ay gönderdikleri ekstrelerde biriken puanları bildiriyorlar. Ekstrelerimizi kontrol ederek, müşteri hizmetleri ile görüşerek, gerektiğinde alışveriş anında sorarak puanlarımızı öğrenmeliyiz. Bu puanların geçerlilik (son kullanma) tarihlerini öğrenerek, puanlarımızı süresinde kullanmalı, bu puanlarla ihtiyaçlarımıza en uygun mal ve hizmetleri satın almalıyız.

Bilinçli birer tüketici olarak, aylık gelirimize, aile bütçemize uygun, ihtiyacımız olan ürünleri satın almak hepimizin önceliğidir. Bu nedenle, birikmiş para puanlarımızın kullanılmasında da, bilinçli birer tüketici gibi davranmalı, tasarrufu elden bırakmamalıyız. Keyifli alışverişler temennisiyle, saygı ve sevgiler…

 

Levent KÜÇÜK / CAFESİYASET
lk8080@hotmail.com
 


  

 




HABER YORUMLARI
600


Dikkat: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.



Foto Galeri
Video Galeri